Έσοδα $43 δισ. θα χάσουν το 2020 οι Τηλεπικοινωνίες λόγω COVID-19

Sharing is caring!

Share this

Οι τηλεπικοινωνίες δεν θα “αναρρώσουν” από τον COVID-19 πριν από το 2023 – Ο κλάδος θα δει φέτος μειωμένα έσοδα 2,7% έναντι του 2019

Ο κλάδος των Τηλεπικοινωνιών δεν αναμένεται να ανακάμψει πλήρως από την πανδημία του COVID-19 νωρίτερα από το 2023. Οι τηλεπικοινωνίες θα επιστρέψουν μεν σε μέτρια ανάπτυξη από το 2021. Ωστόσο, θα χρειαστούν τρία χρόνια προκειμένου τα έσοδα του κλάδου να επανέλθουν στα επίπεδα, που βρίσκονταν πριν από την κρίση του COVID-19.

Αν και αποτελεί έναν από τους κλάδους, που πλήττονται λιγότερο από την υγειονομική κρίση και την οικονομική αβεβαιότητα που τη διαδέχεται, τα Telecoms δεν μένουν ανεπηρέαστα από την πανδημία. Η εταιρεία Analysys Mason εκτιμά ότι ο κλάδος θα υποστεί φέτος μείωση εσόδων κατά 2,7% έναντι του 2019, που – σε απόλυτα μεγέθη – σημαίνει ότι οι τηλεπικοινωνίες θα χάσουν φέτος έσοδα της τάξης των $43 δισ. δολαρίων.

Για το 2021, οι αναλυτές προσβλέπουν ότι τα έσοδα του κλάδου θα αναπτυχθούν με ρυθμό 1%, αναμένοντας ότι περίπου το ένα τρίτο των εσόδων, που χάθηκαν το 2020, θα ανακτηθούν το 2021.

Ωστόσο, αυτό δεν θα είναι αρκετό για να μειώσει τη συνεχιζόμενη πίεση στους φορείς εκμετάλλευσης, με τη βιομηχανία – στο σύνολο της – να μην επιστρέφει στα επίπεδα εσόδων του 2019 νωρίτερα από το 2023. “Πολλοί πάροχοι θα είναι ευτυχείς, αν αρχίσουν να βλέπουν μια αύξηση εσόδων από τον Απρίλιο του 2021”, αναφέρουν οι αναλυτές.

Έσοδα σε μέγγενη

Με τη συνδεσιμότητα να είναι πιο απαραίτητη από ποτέ για την καθημερινότητα του καταναλωτή, θα περίμενε κανείς ότι η κρίση του COVID-19 θα εξελισσόταν σε μια σημαντική ευκαιρία για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο διαφορετική και πιο ζοφερή, καθώς πολλές παραδοσιακές πηγές εσόδων βρίσκονται σε μέγγενη. Τα έσοδα από πολλές πηγές, όπως η περιαγωγή, οι προπληρωμένες υπηρεσίες και οι υπηρεσίες φωνής, έχουν βυθιστεί για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, παγκοσμίως.

Ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης παραμονής στο σπίτι, αυξήθηκε σημαντικά ο χρόνος, που αφιερώνουν οι καταναλωτές μπροστά σε μια οθόνη. Ωστόσο, αυτός ο επιπλέον χρόνος δαπανάται κυρίως στη ροή βίντεο, ενώ ο χρόνος, που αφιερώθηκε στο παραδοσιακό τηλεοπτικό περιεχόμενο, είτε παρέμεινε σταθερός, είτε μειώθηκε. Οι αναλυτές υπογραμμίζουν, συνεπώς, ότι, για να κεφαλαιοποιήσουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι αυτήν την τάση, θα πρέπει να διαδραματίσουν πιο ενεργό ρόλο στην αγορά υπηρεσιών ροής.

Επίσης, εκτιμούν ότι αυτό που ήδη προσφέρει – και θα συνεχίσει να το κάνει – μια ανάσα στις εταιρείες του κλάδου, είναι οι υπηρεσίες Πληροφορικής, που παρέχουν πλέον οι περισσότεροι πάροχοι παγκοσμίως. Ήδη, πολλοί φορείς μετακινούνται για να προσαρμόσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, ώστε να καλύπτουν ευρύτερες υπηρεσίες ΙΤ. Μάλιστα, τεράστιοι κολοσσοί των παγκόσμιων τηλεπικοινωνιών αναφέρουν ότι περίπου το 40% των εσόδων τους, προέρχεται πλέον από την Πληροφορική και όχι από τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνίες.

Ο ρόλος του 5G

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, από το 2021 η νέα γενιά συνδεσιμότητας 5G θα βελτιώσει την εικόνα των εσόδων για τον κλάδο, αλλά μόνο οριακά. “Οι υπηρεσίες 5G για τους καταναλωτές δεν θα προσφέρουν σημαντική αύξηση του ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη). Τουλάχιστον όχι βραχυπρόθεσμα, λόγω της περιορισμένης κάλυψης, αλλά και της τάσης των καταναλωτών να τιθασεύουν τους οικονομικούς τους προϋπολογισμούς σε δύσκολους καιρούς”, σημειώνουν οι αναλυτές της Analysys Mason.

Επιπλέον, οι υπηρεσίες σταθερής ασύρματης πρόσβασης, τα έσοδα των οποίων αναμένεται να είναι φέτος αυξημένα κατά 4%, θα συνεχίσουν να αντισταθμίζουν σε έναν βαθμό τις απώλειες της μείωσης εσόδων από άλλες πηγές.

Share this

Διαβάστε το άρθρο εδώ

Post Author: admin