Dacia μοντέλα, λίστα αυτοκινήτων

Sharing is caring!

Dacia μοντέλα, λίστα αυτοκινήτων

Δημιούργησα μία λίστα με Dacia μοντέλα που οδήγησα κατά τα προηγούμενα χρόνια. Αυτός ο κατάλογος θα επεκτείνεται με το πέρασμα των ετών, δηλαδή κάθε φορά που θα οδηγάω κάποιο καινούργιο μοντέλο της συγκεκριμένης κατασκευάστριας εταιρείας, με κύριο γνώμονα ότι θα έχω ολοκληρωμένη εικόνα για το εκάστοτε αυτοκίνητο και την οδηγική συμπεριφορά του. Τέλος, να σημειωθεί πως η παρακάτω σειρά των μοντέλων της Dacia είναι τυχαία και δεν σχετίζεται με τις τιμές, ούτε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Πίνακας περιεχομένων

Dacia Duster

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Duster, εκτός της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής τιμής του, εντοπίζεται στην αυθεντική off road σχεδίαση του αμαξώματος με τις χρωμιωμένες ποδιές εμπρός πίσω, τους τονισμένους θόλους των τροχών, τις ζάντες αλουμινίου, τους προβολείς ομίχλης, τα πλαϊνά προστατευτικά και τις ράγες οροφής.

Με ανανεωμένο στιλ, υλικά κατασκευής που αντέχουν στον χρόνο και στην σκληρή χρήση, με μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές και με ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά το Duster αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στα οχήματα ελευθέρου χρόνου.

Το Duster διατίθεται στην προσθιοκίνητη βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 με 105 ίππους η οποία διακρίνεται για την απλότητα της κατασκευής του ατμοσφαιρικού κινητήρα, την ανθεκτικότητα και την ευκολία στη συντήρηση. Από εκεί και πέρα οι επιλογές εστιάζονται στις προσθιοκίνητες και τετρακίνητες ντίζελ εκδόσεις οι οποίες εξοπλίζονται με τον διαμαντένιο πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi της Renault που αποδίδει 110 ίππους και 24,5 χλγμ. ροπής.

Με κορυφαία απόδοση και τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου common rail δεύτερης γενιάς, τα πετρελαιοκίνητα Duster ξεχωρίζουν από τα μεγάλα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας καθώς και από την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και διαθέτει έξυπνη λειτουργία με τρεις επιλογές. Στη θέση «2WD» η ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Στην «AUTO» o ηλεκτρομαγνητικός πολύδισκος συμπλέκτης κατανέμει αυτόματα την ροπή και στους πίσω τροχούς ενώ στην «LOCK» υπάρχει ισόποση κατανομή στους δύο άξονες για καθαρόαιμη εκτός δρόμου κίνηση.

To Dacia Duster επιβεβαιώνει τη Value for Money φιλοσοφία του με την αναδιαμορφωμένη γκάμα των εκδόσεών του και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό του. Ετσι, η νέα έκδοση Sportive 1,5 dci 110 4×2 περιλαμβάνει τιμόνι και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, προβολείς ομίχλης, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, νέες επενδύσεις καθισμάτων με κόκκινες ραφές, γκρι Fussil χρώμα σε διάφορα τμήματα του εσωτερικού, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, καθώς και μια σειρά από χρωμιωμένα τμήματα του αμαξώματος (πλαϊνά μαρσπιέ, ποδιές προφυλακτήρων, μπάρες οροφής κ.λπ.). Στην κορυφή των επιλογών, η ολοκαίνουργια έκδοση Exclusive τονίζει την πολυτέλεια του αυτοκινήτου, διαθέτοντας δερμάτινο σαλόνι, αλλά και ESP με ASR.

Dacia Duster 1.6 4×2

Από όνειρα άλλο τίποτα. Όπως συμβαίνει σε όλους μας, έτσι και στη ρουμανική εταιρεία τα όνειρα και οι φιλοδοξίες δεν κοστίζουν. Μόνο που η κατασκευή του πρώτου SUV από τη Dacia δεν αποτελεί πλέον όνειρο, καθώς όχι μόνο κυκλοφορεί στους δρόμους, αλλά διαθέτει και πολλά εφόδια για μια αξιοπρεπή πορεία σε αγορές σαν τη δική μας. Για να λέμε και την αλήθεια, μόνο και μόνο λόγω του ότι πίσω από τη Dacia κρύβονται τα ονόματα των Renault και Nissan, αντιλαμβάνεται κανείς ότι το… όνειρο που λέγαμε παραπάνω ήταν θέμα χρόνου να γίνει πραγματικότητα.

Μπρουτάλ όσο χρειάζεται

Σχεδιαστικά δεν μοιάζει με κανένα από τα μοντέλα των Renault και Nissan, πόσο μάλλον με κάποιο άλλο SUV της αγοράς. Έχει έντονο το off road στην όψη, καθώς έχει όλη την απαραίτητη «αγριάδα» ώστε να παραπέμπει σε περιπετειώδεις βόλτες. Βέβαια, η έκδοση δοκιμής μας δεν εξοπλιζόταν με σύστημα τετρακίνησης (οι εκδόσεις αυτές διαθέτουν την τετρακίνηση του Qashqai), διεθετε όμως 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, κάτι που συνεπάγεται άνετες βόλτες στο χώμα αλλά και εύκολη πρόσβαση στο όρος «πεζοδρόμιο».

Γαλλική καρδιά

Ο 1.600άρης 16βάβιδος κινητήρας αποδίδει 105 ίππους και χάρη στο κοντό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει αρκετά ζωηρός ώστε να κινεί το Duster με ευκολία, χωρίς βέβαια να περιμένει κανείς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Ο σκοπός πάντως, που είναι η οικονομία καυσίμου, επιτυγχάνεται, καθώς δεν ξεπερνά τα 9,5 λίτρα/100 χλμ. Από πλευράς χώρων το Duster ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, ενώ και ένας πέμπτος δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 475 λίτρα, αποτελώντας ένα από τα ατού του ρουμάνικου SUV.

Στοιχείο που μαζί με την τιμή πώλησης (από 13.990 €) καλούνται να σβήσουν από τη μνήμη του οδηγού την εικόνα των πλαστικών στο ταμπλό, της «φορτηγατζίδικης» θέσης οδήγησης και της εργονομίας, που είναι τα μόνα αποδεικτικά στοιχεία για την καταγωγή του Duster. Ατασθαλίες μπροστά στο αξιόλογο πακέτο που προσφέρει η Dacia, το οποίο γίνεται ακόμη καλύτερο με το τετρακίνητο μοντέλο, που ζητά 16.550 €.

Dacia Logan MCV

Την εποχή του «φαίνεσθαι» και της προσωπικής ανάδειξης μέσω του τετρατρόχου που οδηγούμε είναι πολύ δύσκολο να κρίνει κανείς ένα αυτοκίνητο μόνο για την ουσία που προσφέρει και για το πόσο χρηστικό είναι. Οι εποχές όμως επιτάσσουν οικονομία σε όλους τους τομείς και μία πολυμελής οικογένεια θα αφήσει πολλές φορές στην άκρη το πρεστίζ για χάρη της εξοικονόμησης χρημάτων, αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο αντί για ένα καινούργιο Ι.Χ. Αυτή είναι και η λογική που δίνει πνοή και λόγο ύπαρξης στην παρουσία της Dacia στη χώρα μας εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο.

Άπλό και λιτό

Το Logan MCV δεν εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, δεν είναι αυτός ο σκοπός του άλλωστε. Το γεγονός όμως ότι είναι κάπως συντηρητικό σε σχέση με πολλά άλλα σύγχρονα μοντέλα δικαιολογείται από τον πρακτικό χαρακτήρα του. Είναι επταθέσιο, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να χωράει δύο άτομα -κάτω του μέσου ύψους- με αξιοπρέπεια. Με αναδιπλωμένη την τρίτη σειρά καθισμάτων, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 700 λίτρα, ενώ αν χρειαστεί πέφτει και η δεύτερη σειρά, αφήνοντας 2.350 λίτρα διαθέσιμα. Η συζήτηση για την πρακτικότητα του MCV δεν χωράει και πολλές αμφιβολίες, αφού το… γαλλικό (όλα τα μέρη προέρχονται από τη Renault) πολυχρηστικό δίνει ρέστα με τους χώρους για μικροαντικείμενα και τις πολλές θήκες.

Επαρκές και άνετο

Η ισχύς των 90 ίππων από τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα προηγούμενης γενιάς της Renault μπορεί να μην εντυπωσιάζει στα χαρτιά, είναι όμως ροπάτος και κάνει καλή δουλειά με το επταθέσιο Logan, αν και ακούγεται έντονα στα αυτιά των επιβατών. Παρόλα αυτά, είναι οικονομικός, αφού δεν καίει πάνω από 8 λίτρα / 100 χλμ. και κινεί με σύνεση και αξιοπρέπεια το πολυχρηστικό της Dacia.

Εξάλλου, με έναν ισχυρότερο κινητήρα θα έμπαινες και στον πειρασμό να τρέξεις λίγο παραπάνω και αυτό δεν θα ήταν συνετό με τη ρύθμιση της ανάρτησης, το τιμόνι και τον 5άρι επιλογέα να έχει συγκεκριμένο προσανατολισμό προς την άνεση και όχι προς την οδική συμπεριφορά. Τέτοια πταίσματα εύκολα καλύπτονται από παράγοντες όπως η τιμή πώλησης, αφού το MCV ζητά μόλις 12.750 € για μία ικανοποιητική έκδοση εξοπλισμού, ποσό που θα κοίταζε κανείς για να πάρει σε άλλη περίπτωση ένα σουπερμίνι.

Dacia Logan 1.4

Η ρουμανική Dacia δεν είναι άγνωστη στους παλιότερους. Στη νεότερη ιστορία της, η Renault την αναβίωσε κατά μία έννοια και της έδωσε πνοή και λόγο ύπαρξης στις αναπτυσσόμενες αγορές. Μαζί και στην ελληνική. Την πρώτη γεύση την πήραμε από το Sandero πριν λίγο καιρό, που μας έδειξε ότι είναι μία οικονομική και τίμια επιλογή. Στο ίδιο μήκος κύματος βαδίζει και η τετράθυρη εκδοχή του, το Logan, που σίγουρα δεν έχει σκοπό να σε κερδίσει με την αισθητική του και τη σύγχρονη εμφάνιση, αλλά να αποτελέσει το εργαλείο του οικογενειάρχη που θεωρεί περιττό να ξοδεύει κανείς πολλά χρήματα για να αποκτήσει ένα καινούργιο τετράτροχο.

Με εξαίσια φινέτσα

Το Logan, λοιπόν, δεν είναι και τόσο καινούργιο (που λέει ο λόγος) αφού το εσωτερικό του θυμίζει Renault προηγούμενης γενιάς, και δεν το λέμε τυχαία, καθώς αυτός είναι ο τρόπος που επέλεξε η γαλλική εταιρεία για να ρίξει την τιμή πώλησης στο ρουμανικό «τέκνο» της, το οποίο «υιοθέτησε» πριν από μερικούς μήνες. Τα υλικά στην αφή είναι σκληρά, με μέτρια συναρμογή και σε κάνουν να αναθεωρήσεις κάπως την αρχική εικόνα που εισπράττεις από το εξωτερικό, που είναι σαφώς καλύτερη, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι θυμίζει σε κάποιο βαθμό το κατά πολύ ακριβότερο και μεγαλύτερο Nissan Tiida.

Τα 4,29 μέτρα μήκους εγγυώνται ικανοποιητικούς χώρους, σίγουρα καλύτερους από το πεντάθυρο Sandero. Πέντε επιβάτες θα μετακινηθούν χωρίς γκρίνιες, εκτός αν είναι αρκετά ψηλοί, αφού η… φορτηγατζίδικη θέση των καθισμάτων ωφελεί κάπως σε ορατότητα, όχι όμως και σε άνεση για τα κεφάλια τους. Η πρακτικότητα είναι απολύτως ικανοποιητική και υπάρχουν χώροι για μικροαντικείμενα και βαθιές ποτηροθήκες που κάνουν πιο απλά και εύκολα τα πράγματα.

Ήρεμα, δεν βιαζόμαστε…

Αντίστοιχες απαιτήσεις δεν πρέπει να υπάρχουν και στο θέμα των επιδόσεων. Είπαμε, το οικονομικό συνεπάγεται και μερικούς συμβιβασμούς, που για πολλούς μπορεί να μην θεωρούνται καν συμβιβασμοί. Έτσι, ο κινητήρας 1.400 κ.εκ. που αποδίδει 75 ίππους είναι ό,τι πρέπει για να… κινείται κανείς πάντα σε νόμιμα πλαίσια. Αν, πάντως, οι επιδόσεις δεν είναι στις προτεραιοτητές σας, τότε συμβιβάζεστε πιο εύκολα και θα βρείτε την ισχύ του κινητήρα ικανοποιητική, αλλά μέχρι εκεί.

Το πρώτο μέλημα του συνετού οικογενειάρχη, όμως, είναι η άνεση και αυτό το Logan το καταφέρνει απόλυτα, μια και περνάει τα σαμαράκια και τις λακκούβες της πόλης χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Οι αυξημένες κλίσεις στις στροφές δεν προκαλούν έκπληξη, ειδικά από τη στιγμή που ο αγοραστής του γνωρίζει τον ήρεμο και συντηρητικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, ο επιλογέας ταχυτήτων δεν θα πει όχι σε σβέλτες αλλαγές, αντίθετα με το τιμόνι, που υπολείπεται σε αίσθηση, και το πεντάλ του συμπλέκτη, που θα θέλαμε να είναι πιο προοδευτικό.

Λογική επιλογή

Ξεκάθαρα, το Logan δεν πάει να «χτυπήσει» δοκιμασμένα σεντάν, ούτε και ακριβότερους αντιπάλους. Ξέρει ότι υπολείπεται ελαφρώς σε ορισμένα σημεία, όπως η εμφάνιση, οι επιδόσεις και το πρεστίζ, όμως η πολύ χαμηλή τιμή πώλησης αντισταθμίζει το μικρό αυτό χάσμα. Ακόμα και στην πιο ακριβή και πλούσια έκδοση εξοπλισμού, το γαλλο-ρουμανικό σεντάν κοστίζει μόλις 9.990 €, ποσό με το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα μιλούσαμε μόνο για μεταχειρισμένο.

Διαβάστε το άρθρο εδώ

Post Author: admin